https://twitter.com/EwanEzwan

Saturday, September 18, 2010

MuLut

Orang melayu memang banyak mulut,Firstly orang kampung i said like this because many people said like this.."shut up..jaga mulut kauy bilew bercakap..
...itu bermaksud orang itu tidak suka akan cara anda bercakap..
bilew orang cakap kat kita,,,kita kan cakap bergini:
1.aLAh biar arr mulut aku
2.dah tuhan beri aku mulut untuk bercakap macam nih
3.aku ada mulut so aku boleh cakap
4.bukan ko yang bagi aku mulut kan
5.dah kenyataan
... laser

ini disebabkan mulut kita nak saja cakap perkara-perkara nini
1.megumpat
2.bergosip
3.mulut
4.pecah rahsia
5.mefitnah orang
...anda semua telah dihasut oleh syaitan yang bernama MASAWIT...

KITA tak boleh nak bercakap benda benar tentang orang dan benda yang salah terhadap orang kerana orang akan kecil hati walaupun kita cakap dihadapn dia..

Jadi jagalah mulut dan sentiasa awas mulut anda sebelum bercakap..

KERANA MULUT BADAN BINASA..

No comments:

Post a Comment